Σάββατο, 26 Ιανουαρίου 2013

Δημόσιο: Σύστημα αξιολόγησης τριών επιπέδων


Δημόσιο: Σύστημα αξιολόγησης τριών επιπέδων
Σύστημα αξιολόγησης τριών επιπέδων για τους δημοσίους υπαλλήλους σχεδιάζει το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης σε συνεργασία με τους Γάλλους εμπειρογνώμονες, με στόχο να κατατεθεί το σχετικό νομοσχέδιο εντός του Φεβρουαρίου.Η διαδικασία της αξιολόγησης θα αφορά, όπως αναφέρει η εφημερίδα «Έθνος», κατ' αρχάς τους υπαλλήλους του στενού δημόσιου τομέα και κατόπιν θα ακολουθήσουν οι δημόσιοι φορείς.
Οι υπάλληλοι υποχρεωτικής εκπαίδευσης δεν θα δώσουν εξετάσεις, ενώ διαφορετική μέθοδος αξιολόγησης θα εφαρμοστεί για τους γενικούς διευθυντές ή για εργαζομένους με μεγάλη προϋπηρεσία.
Η νομοθετική ρύθμιση θα περιλαμβάνει τα νέα οργανογράμματα των υπουργείων, αλλά και τα κριτήρια αξιολόγησης των ικανοτήτων του προσωπικού που θα επιφέρουν σαρωτικές μετακινήσεις δημοσίων υπαλλήλων. Η διαδικασία της αξιολόγησης θα πραγματοποιηθεί κατ' αρχάς στους υπαλλήλους του στενού δημόσιου τομέα και κατόπιν θα ακολουθήσουν οι δημόσιοι φορείς.

Η αξιολόγηση του προσωπικού θα γίνει σε δύο φάσεις: η πρώτη θα πραγματοποιηθεί άπαξ εντός του 2013, σταδιακά ξεκινώντας από τα υπουργεία, για την καταγραφή των ικανοτήτων των υπαλλήλων και η δεύτερη αναμένεται από το 2014, η οποία θα είναι ετήσια και θα αφορά τη μέτρηση της παραγωγικότητας. Η διαδικασία θα είναι καθολική και δεν θα υπάρχουν εξαιρέσεις. «Όποιος μισθοδοτείται από το Δημόσιο θα αξιολογείται» είναι το σύνθημα του υπ. Διοικητικής Μεταρρύθμισης.

1o επίπεδο: Προσωπικός φάκελος

Στόχος της αξιολόγησης των ικανοτήτων του προσωπικού δεν θα είναι οι απολύσεις, αλλά η επικαιροποίηση της βάσης της απογραφής με τα τελευταία δεδομένα που αφορούν τους υπαλλήλους, προκειμένου να πραγματοποιηθεί η τοποθέτηση του κατάλληλου προσωπικού στα νέα οργανογράμματα. Πτυχία, σεμινάρια και δεξιότητες (χρήση H/Y, γνώσεις ξένων γλάσων, σεμινάρια επιμόρφωσης) θα μπουν στο μικροσκόπιο του ελέγχου, τόσο για τη νομιμότητά τους όσο και για την επικαιροποίησή τους. Γι’ αυτόν τον λόγο θα υπάρξει ειδική μηχανογραφημένη φόρμα που θα συμπληρώσουν οι δημόσιοι υπάλληλοι, με την οποία θα ανανεώνεται η βάση δεδομένων της απογραφής.

2o επίπεδο: «Χαρτογράφηση» ικανοτήτων

Το τελικό επαγγελματικό προφίλ των υπαλλήλων, η «ακτινογραφία» των ικανοτήτων του προσωπικού, θα διαδραματίσει πρωταρχικό ρόλο στην τοποθέτησή τους καθώς και στη μελλοντική στοχοθεσία που θα έχει που θα έχει ο κάθε υπάλληλος, αφού θα τοποθετείται σε περίγραμμα θέσης που θα έχει συγκεκριμένες απαιτήσεις. Σε κάθε υπουργείο θα οριστούν υπάλληλοι ως ελεγκτές του παραγόμενου έργου, οι οποίοι θα συμβάλλουν στον προσδιορισμό των ετήσιων στόχων, από την επόμενη χρόνια.

3o επίπεδο: Μέτρηση παραγωγικότητας

Από το 2014 θα ακολουθήσει το τρίτο επίπεδο αξιολόγησης που θα γίνεται ετησίως, για να εξακριβωθεί η επίτευξη των στόχων που θα τεθούν ανά υπάλληλο και οργανική μονάδα. Η αξιολόγηση θα προσαρμοστεί ανά κατηγορία υπαλλήλων και εκπαιδευτική βαθμίδα. Με τα μέχρισήμερα δεδομένα αναμένεται να αξιοποιηθεί και γραπτό τεστ δεξιοτήτων κατά τα πρότυπα του ΑΣΕΠ. Οι υπάλληλοι υποχρεωτικής εκπαίδευσης δεν θα δώσουν εξετάσεις, ενώ διαφορετική μέθοδος αξιολόγησης θα υπάρξει για τους γενικούς διευθυντές ή για εργαζομένους με μεγάλη προϋπηρεσία από τους νεοεισερχόμενους υπαλλήλους στην υπηρεσία.
Real.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Διαβαζουμε και προτεινουμε

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Design Blog, Make Online Money