Πέμπτη, 15 Δεκεμβρίου 2011

Η ιστορία με τα Ταξί και η αποκατάσταση της ηθικής τάξης - ξεγύμνωμα Ραγούση.


Η ιστορία ξεκίνησε με μια «υπόθεση» - σενάριο που συζητιέται πολλά χρόνια τώρα. Χρόνια ολόκληρα ακούω ότι θα ανοίξουν τα κλειστά επαγγέλματα βέβαια αυτό ποτέ δεν έγινε. Χωρίς να έχω ψάξει σε βάθος όλα τα κλειστά επαγγέλματα  στα δύο που σίγουρα γνώριζα ανθρώπους φρόντισα να μάθω όσα έπρεπε. Τα δύο γνωστότερα είναι του Ταξί και των Φαρμακοποιών.
Δεν είμαι απαραίτητα κατά του ανοίγματος, δεν είμαι όμως και αναγκαστικά υπέρ, μου περνάει αδιάφορο, εν πάση περιπτώσει δεν θεωρώ ότι θα αλλάξει η θέση μου ως καταναλωτή προς το καλύτερο είτε έτσι, είτε αλλιώς. Ρωτούσα πράγματα όμως στους επαγγελματίες, όταν τύχαινε να συνδιαλλαγώ μαζί τους, για να καταλάβω πως σκέφτονται και τι προβλήματα αντιμετωπίζουν, λεπτομέρειες που δεν γνωρίζουμε οι καταναλωτές – πελάτες.

Το θέμα άρχισε να με απασχολεί πολιτικά όταν έγιναν οι πρώτες κινητοποιήσεις των ιδιοκτητών Ταξί. Ξαφνικά οι κινητοποιήσεις φάνηκε να καταλαγιάζουν και να έρχονται τελικά ο Υπουργός, τότε, Ρέππας, οι Ταξιτζίδες και η Τρόικα σε συμφωνία για το άνοιγμα του επαγγέλματος στα πρότυπα του ανοίγματος που λειτουργεί και στο εξωτερικό.

Ξαφνικά, σε ανασχηματισμό του Παπανδρέου, ο Ρέππας μετακινείται σε άλλο Υπουργείο και την θέση του παίρνει ο Ραγκούσης. Ο Ραγκούσης όμως παίρνει πίσω και ακυρώνει το Σ/Ν του Ρέππα και πάει να στήσει έναν δικό του Νόμο για τα Ταξί που να ακούει στο όνομα του. Δεν κατάλαβε κανείς από την αρχή γιατί έπρεπε να ανακατέψει μια υπόθεση που μέχρι εκείνη την στιγμή ήταν τελειωμένη και ομαλή προς αλλαγή από όλους;  Ματαιοδοξία; Συμφέρον; Χαζομάρα; Πολιτικό παιχνίδι; Δεν μπορούμε να ξέρουμε, πάντως έγινε ΧΑ-ΟΣ.

Οι ιδιοκτήτες Ταξί αρχίσανε τις κινητοποιήσεις, κλείσανε δρόμοι, μαζί με τις συγκοινωνίες παρέλυαν την Αθήνα, οι Τουρίστες δεν μπορούσαν να κινηθούν, οι πολίτες δεν μπορούσαν να πάνε στις δουλειές τους, και όλα αυτά κατά μεσής της Τουριστικής περιόδου.

Στην τελική από όσα γνώριζα πια δεν μπορεί κανένας να πει ότι οι «Ταξιτζήδες» δεν είχανε δίκιο. Ο Ραγκούσης από το «δικό του» Ν/Σ είχε αφαιρέσει τα πληθυσμιακά κριτήρια για το επάγγελμα κάτι τρομερό εάν σκεφτεί κανείς ότι το Ταξί δεν είναι επάγγελμα που εναπόκειται καθαρά στους όρους της ελεύθερης αγοράς. Η τιμή είναι στάνταρ και ορίζεται από το Υπουργείο Μεταφορών και όχι από την Προσφορά και την Ζήτηση. Χωρίς πληθυσμιακά κριτήρια μεγάλο μέρος των ανέργων, που σήμερα αποτελούν το 15,5% - 17% του ενεργού εργασιακά πληθυσμού, θα καταφύγει στην λύση του να πάρει Ταξί. Γιατί σου λέει ο άνεργος ότι «τουλάχιστον κάτι θα βγάζω», αφού μέχρι και πριν την κρίση το εισόδημα έβγαινε δύσκολα αλλά ήταν αρκετά ικανοποιητικό. Η αλόγιστη αύξηση των οδηγών Ταξί όμως, σε μια περίοδο που η χώρα πονάει οικονομικά, θα αυξήσει υπερβολικά την «προσφορά» του προϊόντος τους, με δεδομένη την τιμή (αφού αυτή ορίζεται από το Υπουργείο) και σταθερή την ζήτηση (ίσως και μειωμένη λόγω κρίσης), οι περισσότεροι επαγγελματίες δεν θα μπορούν ούτε τα έξοδα της βενζίνης και τους φόρους να πληρώσουν. Θα οδηγηθούν στο τέλος σε τόσο μεγάλη πτώση του τζίρου τους που μαζικά θα αποχωρήσουν, από όλη αυτή την λαίλαπα που θα υποστεί το επάγγελμα λοιπόν είναι βέβαιο ότι οι μεγάλες εταιρίες που δουλεύουν με Πακιστανούς οδηγούς και λοιπούς μετανάστες να αντέξουν, με αποτέλεσμα στο τέλος την ισχυροποίηση της θέσης τους, αφού πια θα καταλήξουμε σε ολιγοπώλιο, παρά τα πολλά Ταξί που θα κυκλοφορούν γύρω, αφού πλέον ότι Ταξί κυκλοφορεί γύρω θα ανήκει σε εταιρία. Δεν μπαίνω καν σε λεπτομέρειες που θεωρώ ότι δεν έχουν απόλυτο δίκιο. Μπαίνω στην ουσία του πράγματος που επηρεάζει την δική μας ζωή ως πελάτες. Και εξηγώ γιατί ηκ ίνηση του Ραγκούση ήταν εξόχως ύποπτη και πονηρή εκείνη την στιγμή.

Επίσης προφανώς ο Ραγκούσης περίμενε να στρέψει την Κοινωνία κατά των οδηγών Ταξί, δεν ήταν άλλωστε τυχαία η περίοδος που επέλεξε να «πειράξει» το Ν/Σ του Ρέππα. Ήταν μέσα στο κατακαλόκαιρο, μέσα στις διακοπές των Ελλήνων πολιτών και στο «pick» της αύξησης του Τουριστικού ρεύματος στην χώρα. Με την απλή λογική του σκέφτηκε ότι «ή θα ξεσηκωθούν και τους ρημάξουμε στα μάτια του κόσμου, ή δεν θα βγάλουν άχνα». Όταν δεν κατάφερε να το περάσει το Ν/Σ στο Υπουργικό είπε ότι η Τρόικα του το επέβαλε.

Αυτό το ψέμα για την Τρόικα, που έλεγε ο Ραγκούσης και οι κύκλοι του στους δημοσιογράφους, αυτοί το αναπαρήγαγαν ωσάν να ήταν είδηση, το αναπαρήγαγαν ωσάν να ήταν δεδομένο και να το ξέρανε οι ίδιοι. Οι ίδιοι όμως δεν είναι τίποτε άλλο παρά φερέφωνα. Ξέρανε μόνο ότι τους είχε πει ο Ραγκούσης χωρίς καμία διασταύρωση, απλά και μόνο επειδή τους το είχε πει ο Ραγκούσης. Κατηγορούσαν τους ιδιοκτήτες/οδηγούς Ταξί γιατί «καταστρέφουν τον Τουρισμό», γιατί «ταλαιπωρούν τους πολίτες», γιατί ορισμένοι «δεν κάνουν καλά την δουλειά τους», γιατί ο Λυμπερόπουλος «είπε κακά λόγια» και άλλες τέτοιες αποπροσανατολιστικές αηδίες. Ούτε κουβέντα για το τι γίνεται στο εξωτερικό, ούτε κουβέντα για τα πληθυσμιακά κριτήρια. Η σύνδεση του δημοσιογραφικού κόσμου – και ειδικά της τηλεόρασης – με το ΠΑΣΟΚ είναι άλλωστε γνωστή και νομίζω μέχρι και οι χαμηλότατου IQ καταλαβαίνουν τι ρόλο παίζουν οι δημοσιογράφοι. Δυστυχώς ο πολίτης δεν κλείνει τις τηλεοράσεις γιατί του είναι πιο εύκολο να τον προπαγανδίζουν από το να διαβάζει, θεωρεί ότι είναι ευκολότερο είδος ενημέρωσης και πιο διασκεδαστικό. Αυτό είναι άλλο θέμα όμως.

Επίσης κατηγορήθηκε και η Αξιωματική αντιπολίτευση που έκανε ακριβώς αυτή την επισήμανση για τα πληθυσμιακά κριτήρια. Αντί να ασχολούνται με το πώς χειρίζεται ο Ραγκούσης το θέμα και γιατί πείραξε ένα Ν/Σ που κανένα πρόβλημα δεν είχε και το καλύτερο, που κανένας πρόβλημα δεν είχε, ασχολούνταν με το αν ο Σαμαράς καλύπτει τον Λυμπερόπουλο, αν «του κλείνει το μάτι» και περισσότερες τέτοιες αηδίες του παραπάνω κατώτατου, ανόητου και αισχρού επιπέδου.

Για να έρθει στο τέλος η πρώην βουλευτής της ΝΔ και νυν εκδότης ηλεκτρονικής εφημερίδας Σοφία Βούλτεψη σε Δελτίο του ALTER και να αποκαλύψει πως υπάρχει mail της Τρόικα προς τον Παπανδρέου που απορεί γιατί πείραξε ο Ραγκούσης το Ν/Σ Ρέππα!!! Και μάλιστα ζητάει και λογαριασμό που το τινάζει στον αέρα!!! Και εδώ φαίνεται για άλλη μια φορά πόσο κοντά ποδάρια έχει το ψέμα. Επίσης φαίνεται πόσο αισχροί είναι και ήταν οι άνθρωποι του Παπανδρέου και ο ίδιος, αλλά και το πόσο ξεδιάντροπα και κατά παράβαση των υποχρεώσεων τους επιλέγουν οι Έλληνες Δημοσιογράφοι των ΜΜΕ και ειδικά της τηλεόρασης να μας ενημερώνουν. Έπρεπε δηλαδή η διευθύντρια της ηλεκτρονικής εφημερίδας «Ελεύθερη Ζώνη» να αποκαλύψει το ψέμα που είχε στήσει ο Ραγκούσης; Τόσα μεγάλα κανάλια τι κάνανε; Απλά αναπαρήγαγαν το ψέμα που τους σφύριξαν στο αυτάκι; Ή δεν μπορούν να κάνουν λοιπόν σωστά την δουλειά τους ή δεν θέλουν και δεν ξέρω ειλικρινά τι από τα δύο είναι το χειρότερο.

Σε αποκατάσταση της ηθικής τάξης ήρθε τώρα ο νέος Υπουργός Βορίδης να πάρει πίσω το αισχρό Ν/Σ Ραγκούση και να ξεκαθαρίσει ότι η Τρόικα ποτέ δεν συμφώνησε με αυτό το Ν/Σ πόσο μάλλον να το έχει ζητήσει κιόλας. Αυτό είναι μια ολόκληρη ιστορία για να μας δείξει και να μας διδάξει 1ον το ποιόν της κυβέρνησης Παπανδρέου, 2ον το ποιόν του δημοσιογραφικού μας κόσμου, 3ον το πόσο εύκολα στρέφουν οι δημοσιογράφοι την κοινή γνώμη εκεί που αυτοί επιθυμούν χωρίς να ψάχνουμε οι πολίτες τα πραγματικά γεγονότα και την αλήθεια, χωρίς να έχουμε την διανοητική δυνατότητα να ξεχωρίσουμε το γεγονός από το σχόλιο, την είδηση από την φήμη.

Σινίκογλου Μιχάλης
Οικονομολόγος, Επικοινωνιολόγος, Πολιτικός Αναλυτής

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Διαβαζουμε και προτεινουμε

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Design Blog, Make Online Money